2014. május 29., csütörtök

Kamera és anya nélkül - Nem hiába HAL-ÁSZ(i) csapat...

Lehet, hogy én is azért szeretem a halat, mert 10 évig Nagyhalászban éltem? :-)
Miért írom ezt? Kiderül Rita naplójának mai bejegyzéséből.

2014.05.29.

Ma reggel "vegyes-vágott" falatokat vittem a gólya seregnek. Csibe, hal és csirkehús kombinációban. Etetés előtt megitatgattam őket, aztán adtam a kaját. A halász testvérek a csibékkel hamar végeztek, nem volt már előttük, csak hal és csirkehús darabok. A húsból hagytak egy keveset a hal viszont elfogyott. A 3 kicsi 1-1 csibét evett, majd halat. A csirkéből abban a fészekben is maradt. Sebaj, marad a csirke többsége "ebéd előttire".

Ebéd előtt nem sokkal, ahogy odaértem, a kis gólyák nyugodtan pihentek. A 4 madár mióta itt laknak annyira letaposta már a fészek belsejében lévő puha füvet, hogy tettem alájuk utánpótlás "lepedőt". A picikék alatt még van bőven. De azt már látom, hogy a délutáni mérleg többet fog mutatni jóval, mint a tegnapi. Szemlátomást növekednek. Először a csirkehúst adtam nekik enni, majd csak később a halat.  Kellett mind egy szemig.

Ebéd után a nagyokon még látszott, hogy jól vannak lakva. Így csak az ovis gólyák ettek. Vizet mindenki ivott. Az infra már éjszaka sem és nappal sem melegíti őket.

A mai mérlegelés után már mindenki evett. A halászi négyes csak a halat választotta. Már direkt vegyesen adtam, de mérnöki precizitással válogatták ki a hortobágyi kárászt. A többi kaját ide-oda pakolgatták a fészekben, de nem ettek belőle. Még szerencse, hogy a vitaminnal és ásványi anyag kiegészítővel befecskendezett csibét az etetés elején adtam oda. Erre azért van szükség, mert rohamos ütemben nőnek. Természetes körülmények között is gyorsan kell felnőniük, de szerintünk mesterséges keretek között erre oda kell figyelni. Ma kaptak ilyet először, de nyilván észre sem vették. A  kicsik még nem kapnak, mert nem mindig sikerül még egyben nyelni a csibét. Amikor képesek lesznek erre, ők is kapnak egy kis kiegészítőt.

Kiss Józsi és Herlicska Anikó kollégám etetett este. A kicsik halat kaptak tőlük, a 4 langaléta pedig csirkehúst, halat és csibét is. Józsiék is úgy vélték, hogy most is a halnak volt nagyobb keletje.

Az egész napot átgondolva jutott eszembe, hogy ennyi halat még egy nap sem ettek, s talán a nagyhalászi Halász név is kötelez, s nem szeretnének szégyent hozni apjukra.  :-)

7 megjegyzés:

Unknown írta...

Üdvözlet a Gondozóknak!
Csodálatosan gyarapodnak a gólyáink!
Meg néztem a videókat csodálatos ahogy kelepelnek és esznek ,isznak!
A videókért Karcsit üdvözlöm nagyon jók lettek és a fotók is!
Köszönöm a széleskörű tájékoztatást .Szép estét mindnyájatoknak!

Névtelen írta...

Kedves Rita!
Köszönet a naplóért. Élvezettel olvasom mindíg.
Gyönyörűen nőnek, fejlődnek a gólyababák.
Szép estét kívánok.
Valcsi

Bobojsza írta...

Köszönöm szépen az esti beszámolót, mint mindég :)
Rita olyan színesen írod le a történéseket, mint egy nagy mesemondó :) csak ez mind igaz mese.
Köszönöm a gondoskodást.
Éva

Névtelen írta...

Ez nagyon jó :-), hát ez az, ha már egyszer Halászok :-)

Ma estére 2 nap eseménye várt, nagyon jót tett a közérzetemnek. Várom mint az Esti mesét! :-)
Nagy ölelés és puszi érte!

Üdv
gg Heni

Névtelen írta...

Köszönök mindent.Macska gg-röl

Névtelen írta...

Ma (05.30.) 14:50 körül Halász hosszan pakolászott a fészekben, rátekeredett valami rongy (?) a lábára. Esetleg kaphatnánk erről videót?
Köszönjük a munkátokat, üdv Írországból. G

Unknown írta...

Kedves Rita és valamennyi gondozó. Nagyon köszönöm, hogy ilyen odaadóan gondozzátok a kis gólyákat. Öröm olvasni a beszámolódat. További jó munkát kívánok: Borsika1 Hollandiából